Racio oslavilo čtvrt století

BŘECLAV (juh) – Čas letí, a tak si ani neuvědomujeme, že pufované chlebíčky Racio jsou na našem jídelníčku již 25 let.

Družstvo Racio založili Oldřich Darmovzal a Tomáš Nepraš v Břeclavi na jaře roku 1990. Jde tedy o jednu z nejstarších firem na Břeclavsku, které vznikly bezprostředně po pádu komunistického režimu. Z původně jediného výrobku vyráběného v roce 1990 se sortiment firmy rozrostl na desítky různorodých výrobků zdravé výživy a Racio dnes patří mezi největší výrobce pufovaných výrobků v Evropě a mezi nejznámější české značky zdravé výživy. Kromě výroby vlastních pufovaných cereálních výrobků s řadou sladkých a slaných příchutí (ve standardní, bio, kosher i fair trade kvalitě) distribuuje na český a slovenský trh také tradiční knäckebroty skandinávského i německého typu, holandské toasty a další položky trvanlivého pečiva a cereálií. Pod značkou RACIO je možné najít více než 80 druhů výrobků a firma se tím profiluje jako komplexní dodavatel křupavých chlebů (tzv. crisp breads), který drží krok s moderními trendy ve stravování, pružně reaguje na potřeby trhu a přichází pravidelně s novými výrobky nebo inovacemi. RACIO poskytuje své produkty také formou privátních značek.

Své výrobky břeclavská firma s úspěchem vyváží také na zahraniční trhy. Kromě blízkého Slovenska je možné výrobky z Racia najít zejména v Německu, Rakousku, Francii, Švédsku, Velké Británii, ale i v USA, Izraeli, JAR či Kanadě. Napomáhá tomu především rostoucí trh zdravé výživy a zvýšený zájem spotřebitelů o zdravý životní styl. Vedle dietářů a příznivců zdravé výživy totiž výrobky značky Racio uspokojí i ty, kdo si rádi pochutnají na sladkostech, ale chtějí mlsat zdravě. Výrobky najdete ve většině českých a slovenských velkoobchodů, maloobchodních řetězců, ve specializovaných prodejnách zdravé výživy i v běžných obchodech s potravinami.

Základní výrobní technologií využívanou pro zpracování většiny cereálních výrobků značky RACIO je pufování. Slovo pufování je odvozeno z anglického puffed – odulý, opuchlý. Na počátku 90. let, byla tato technologie natolik ojedinělá, že pro ni neexistovalo ani české označení. Společnost RACIO, jako lídr na trhu těchto výrobků, ji tedy nazvala pufování.

Firma také výrazně pozměnila tvář Břeclavi – v 90. letech koupila zchátralý a zdevastovaný areál břeclavského cukrovaru, který začala opravovat a přesunovat do něj své aktivity. Dnes je bývalý Kuffnerův cukrovar jednou z dominant Břeclavi. V rámci oslav 25. výročí uspořádala firma den otevřených dveří pro rodinné příslušníky a přátele zaměstnanců, kteří se mohli nejen seznámit s historií a současností firmy, ale také si mohli na vlastní oči prohlédnout moderní výrobu  v prostorách bývalého cukrovaru.

O nás redakce

redakce

Mohlo by se vám líbít

Peníze nezhodnotila

BŘECLAVSKO: Podvodník se vymluvil na to, že žena z Břeclavska nesplnila zadané úkoly.  Na první …