Město vykoupí parkoviště, bude je provozovat samo

BŘECLAV (juh) – Od ledna putují všechny příjmy z parkovného do městské kasy. Nemalé částky ale v souvislosti s tímto krokem poputují opačným směrem.

Bývalé vedení města vloni v létě rozhodlo, že vypoví smlouvu s pražskou společností City Parking Group (dříve ACTIV) a bude placená parkoviště provozovat ve své režii. To ale nese nemalé jednorázové výdaje, které musí radnice nyní zaplatit. Město nejprve pořídilo nové parkovací automaty (cca za tři miliony). Varianta nákupu nových parkovacích automatů byla zvolena z důvodu minimální údržby, oprav a poskytnuté záruční doby. Poté přišlo na řadu vyrovnání s firmou City Parking Group, která na své náklady zbudovala parkoviště u polikliniky, Na Valtické a ve dvoře městského úřadu. Původní smlouva počítala s tím, že společnost bude parkovací systém ve městě provozovat do roku 2024 a pak tyto parkovací plochy zdarma převede městu. Ve smlouvě je zakotveno, že v případě předčasného ukončení je povinností města parkoviště od společnosti vykoupit za poměrnou část nákladů vynaložených firmou. Tento krok učinili břeclavští zastupitelé v pondělí, kdy schválili výkup uvedených parkovišť za více než tři miliony korun.

Vložené částky by se ale měly městu vrátit. Vloni byl celkový příjem za parkování zhruba pět milionů korun za rok a letos bude možná ještě vyšší. „Je to zatím předčasné hodnotit, ale za měsíc leden byl příjem z parkování o 40 procent vyšší než v minulosti deklarovala firma,“ uvedl na jednání zastupitelstva velitel městské policie Stanislav Hrdlička.

Starosta Pavel Dominik v této souvislosti uvedl, že systém placených parkovišť nebyl před lety zaveden jen kvůli příjmům města, ale má i významnou regulační funkci: „Často na prakovištích stávala auta i několik dnů a bránila těm, kteří zde chtěli stát jen krátce. A bylo docela bolestivé tento systém prosadit.“ Dodal také, že město se nebude bránit vytipování vhodných lokalit pro nová parkoviště: „Parkování je jedním z důležitých prvků dopravní situace. Aut je dnes mnohem víc než parkovacích míst. V době, kdy ve městě vznikala sídliště, byl počet aut zcela jiný.“

O nás redakce

redakce

Mohlo by se vám líbít

VÝSTAVA PATCHWORKU 2017

BŘECLAV / břeclavská synagoga I v letošním roce se v břeclavské synagoze v termínu 28.11.2017 – 3.12.2017 uskuteční …

  • Z.M.

    Nová parkoviště? Nepřeháněl bych to… Na jedné straně si Břeclav zoufá nad tím, že je
    ucpaná auty (velkou většinu z nich tvoří místní osobáky s 1-2 pasažéry),
    vzývá (domněle) Všespásný Velký Obchvat – a na druhou stranu by ráda
    další parkoviště. To jde proti sobě. Co tak raději dostat víc
    automobilistů do veřejné dopravy, MHD, na kola a na nohy? To jde jedině
    kombinací zatraktivnění (kvalita a cena MHD a IDS, kompletní
    cyklo-infrastruktura, …) a zároveň znepříjemnění zbytečného
    popojíždění auty (omezení parkovišť, progresivní parkovné, úpravy ulic a
    profilů vozovek, …). Chceme město pro lidi – nebo pro auta?