foto: novinky.cz

Dálnice do Vídně nebude, není potřeba, sdělil ministr dopravy Prachař na stranické tiskovce ANO

Praha, Brno – Silniční spojení do Vídně přes Mikulov bude hotové do roku 2018, na české straně ale půjde o dvoupruhovou silnici místo dlouho diskutované čtyřpruhové. Po pondělním jednání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem to uvedl ministr dopravy Antonín Prachař (ANO). Podle něj není dálniční spojení třeba. Jeho vyjádření ale rozhořčilo jihomoravského hejtmana Michala Haška (ČSSD).

Varianta dvoupruhové silnice byla podle ministra Prachaře zvolena proto, že je na české straně doprava slabší než v Rakousku. Hlavní změnou proti dnešnímu stavu na české straně tak bude obchvat Mikulova.

„Není to tak, že by Česká republika chtěla šetřit, vycházíme ze společné vize,” řekl Prachař. Hlavním úkolem je prý vytlačit tranzitní dopravu z Mikulova, protože zbytek současné silnice I/52 jinak vede nezastavěným územím. Dvouproudá komunikace tak bude navazovat na stejný typ komunikace vedoucí z Rakouska. V Rakousku bude tato silnice dlouhá zhruba 15 kilometrů, zbytek trasy povede po klasické dálnici. Mezi roky 2016 a 2017 bude dálnice z Vídně dokončena vybudováním úseku Schrick – Poysbrunn, uvedl dolnorakouský hejtman Erwin Pröll. Úsek bude mít čtyři pruhy a poté bude komunikace k českým hranicím pokračovat jako dvouproudá. Podle Prölla je vybrané řešení vzhledem k intenzitě dopravy mezi oběma zeměmi racionální. Podobně jako Česko i rakouská strana má zájem zejména na vytlačení tranzitní dopravy ze zastavěných oblastí. Rakouská část komunikace se proto vyhne obci Drasenhofen, dodal.

Vyjádření ministra rozčílilo jihomoravského hejtmana Michala Haška a jeho reakce na sebe nenechala dlouho čekat:

„Nemile překvapen jsem dnešním oznámením ministra dopravy Prachaře o tom, že dálniční spojení Brno-Vídeň bude na území ČR v úseku Pohořelice – Mikulov (státní hranice s Rakouskem) pouze dvoupruhovou komunikací, de facto pouze s novým dvoupruhovým obchvatem Mikulova. O takovém rozhodnutí české vlády nejsem jako hejtman Jihomoravského kraje informován a pochybuji, že se jedná o oficiální stanovisko vlády ČR. Budu v této věci okamžitě kontaktovat premiéra i ministra dopravy a budu žádat informace a vysvětlení. Poněkud mi totiž dnešní stranická tiskovka ANO za účasti dolnorakouského hejtmana Erwina Prölla připomněla nedávné nejapné vyjádření pražského primátora Hudečka o tom, že není potřeba investovat nikde jinde než v Praze, aby bylo lépe. Pokud někdo tvrdí, že je na stávající R52 malá intenzita dopravy, ať si jde sednout k novomlýnským nádržím a uvidí ten provoz, třeba u Pasohlávek. Situaci na rakouské straně nehodnotím a nedovolil bych si nikdy svému příteli dolnorakouskému hejtmanovi radit, jak má jejich dopravní řešení vypadat. Nadále platí, že Jihomoravský kraj podnikne ve spolupráci se státem všechny kroky k realizaci vládní investice do nového dálničního spojení ČR a Rakouska ve všech částech dosud chybějícího spojení Brna a Vídně, abychom po skutečné dálnici nemuseli jezdit přes Bratislavu.“

(zdroj: novinky.cz; jihomoravský kraj)

 

O nás redakce

redakce

Mohlo by se vám líbít

Peníze letadlem nepřiletěly

HODONÍNSKO: Investování do kryptoměn přineslo během krátké doby nemalé ztráty.  Čtvrt roku žil šedesátiletý muž …