S alfou pojedeme Monte Carlo zcela jistě naposledy, říká Rada

Hustopeče – Ve čtvrtek 22. ledna 2015 začíná už 83. ročník Rallye Monte Carlo. Na start se chystá i Martin Rada. Jeden fakt je před jeho šestou Rallye Monte Carlo jistý. Naposledy se postaví na start tohoto závodu s osvědčeným vozem Alfa Romeo 147. Tento speciál se z pěti startů čtyřikrát dostal až na cílovou rampu před knížecí palác v Monaku, pouze loni hustopečský tým zastavila havárie.

„V roce 2015 končí homologace Alfy Romeo 147 a v mistrovství světa s ní startovat nepůjde. Pouze v domácím mistrovství. Takže se během sezony, ve které budeme obhajovat titul ve dvoudenních závodech, musíme případně poohlédnout po novém voze,“ přiznává jezdec AGROTEC racing teamu. Pro Martina Radu s Jaroslavem Jugasem, úřadující mistrovskou posádku ve třídě 8 (MMČR 2014), se Monte stalo srdeční záležitostí. A po loňském výpadku udělali vše pro to, aby Agrotec racing team na startu nechyběl. Letos vystartují se startovním číslem 114.

„Monte je unikátní soutěž. Každý rok jde v podstatě kvůli rozdílným podmínkám na tratích o nový závod. A to mě na Monte fascinuje. Není to jen o rychlosti, ale také o hlavě, souhře posádky a týmu, dobré volbě pneumatik,“ popisuje atmosféru Rallye Monte Carlo Martin Rada.

Letošní ročník, kterému bude dominovat plejáda osmnácti vozů specifikace WRC a návrat fenomenálního Sébastiena Loeba (sedminásobný vítěz soutěže), však logisticky není soukromníkům zrovna nakloněn. „Ročník 2015 bude trochu komplikovaný logistikou a přesuny, což pro nás znamená rozšíření počtu osob v týmu i počtu doprovodných vozidel. Vše v podstatě začíná v Gapu, přejímky, shakedown, ale následně se musí soutěžní vůz převést do Monaka na start před kasinem. Zde odstartujeme ve čtvrtek večer a přes vzdálený servis a dvě noční ´erzety´ se vrátíme zpět do Gapu, abychom celý závod zakončili v neděli zase nad Monakem. To bude velmi náročné. Ale věřím, že to společně zvládneme a závod zakončíme na nádvoří knížecího paláce v Monaku,“ doufá hustopečský jezdec.

Nabitá je však nejen konkurence na špičce startovní listiny, ale také ve třídě RC4, kam je Alfa Romeo 147 zařazena. Celkem se na start postaví sedmnáct vozů této kategorie, převážně ve specifikaci R2 (Peugeot 208, Citroën C2, Ford Fiesta, Renault Twingo). „Konkurence je rok od roku kvalitnější. Ve vozech specifikace R2 se objevují jak mladí talentovaní jezdci, tak i řada zkušených pilotů, kteří si tak mohou zazávodit s rozumnými náklady. Letos bude naším soupeřem třeba syn mistra světa z roku 1981 Ariho Vatanena Max.

„Za této situace bych chtěl, aby se letos co nejvíce závodilo na sněhu. To se mně nejvíce líbí, s Jardou si ´rychlostky´ užíváme, ale hlavně se smazávají rozdíly ve výkonech jednotlivých vozů. Motoricky totiž nemůžeme ´er dvojkám´ sekundovat. Ale počasí je v posledních letech nevypočitatelné, proto se musíme připravit na všechno,“ říká Martin Rada.

„S Jardou a celým týmem se už na start moc těšíme. Monte je náročný závod, nádherný svou atmosférou, a každý, kdo dojel Monte Carlo, ví, o čem mluvím. Snad se nám to letos také podaří. Drobnou výhodou bude fakt, že soutěž se poprvé v historii pojede s formátem superally, který dává posádkám šanci naskočit po opravě vozu do následujícího dne. Samozřejmě s tím nechceme kalkulovat, na druhou stranu je tato možnost pro soukromníky přínosem,“ uzavírá Martin Rada.

(Text a foto: Agrotec racing team, tiskový servis, Foto: Jan Froněk)

Monte carlo

O nás redakce

redakce

Mohlo by se vám líbít

70 let volejbalu na Lokomotivě si připomněly také žákyně z osmi klubů Jižní Moravy

BŘECLAV V sobotu 13. 4. 2024 se uskutečnil k příležitosti oslav sedmdesátého výročí vzniku volejbalového …