foto:apartmany-strachotin.cz

Akvapark v Pasohlávkách okolní koupaliště o lidi nepřipravil

 Pasohlávky  (ČTK) – Přestože Aqualand Moravia v Pasohlávkách na Brněnsku funguje již rok, koupalištím v okolí návštěvníků neubylo. Stále platí, že když svítí slunce a je teplo, mají plno, když je špatné počasí, lidí přijde málo bez ohledu na otevření velkého akvaparku. Vyplývá to z odpovědí provozovatelů na dotaz ČTK. O akvapark v Pasohlávkách je největší zájem v létě, kde je otevřená i venkovní část.

Čísla návštěvnosti provozovatel odmítá zveřejnit. Ekonomické výsledky odpovídají očekáváním, uvedla pouze mluvčí akvaparku Michaela Ferencová.

„Jsme klasické koupaliště a ne akvapark, fungujeme v úplně odlišné cenové relaci,“ řekl dnes ČTK ředitel břeclavského koupaliště Pavel Švandelka. „Navíc jsme letos otevřeli po rekonstrukci, takže věřím, že se mezi lidmi rozkřikne, že je u nás čisto, a návštěvnost ještě stoupne,“ uvedl. Zatímco v Břeclavi lidé zaplatí 60 korun, v Pasohlávkách 590. Rodinné vstupné stojí v Aqualandu 1390 korun, v Břeclavi a v Hustopečích se čtyřčlenná rodina vejde do 250 korun.

„Ve vybavení koupaliště nemůžeme soupeřit, ale jak se bavím s lidmi, kteří za námi jezdí, tak je to pro ně finančně náročné. Všichni si to vyzkouší, ale často jezdí k nám. A to i turisté, kteří byli i v autokempu vedle akvaparku. Máme dokonce víc turistů než místních,“ popsal poznatky z letošní sezony hustopečský ředitel Aleš Proschek. Podobně na tom jsou podle Proschka i další koupaliště v okolí.

Pro turistický ruch je však otevření akvaparku přínos, své zákazníky si našel. „Zpestřil nabídku turistům, kteří na jižní Moravu přijíždějí, zároveň dokáže přilákat i ty, kteří by sem jinak nejeli. Ptají se nás na to například rakouští kolegové a vím, že například lidé ubytovaní v autokempu Merkur využívají slevové kupóny k návštěvě akvaparku,“ řekla ČTK ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Moravy Zuzana Vojtová. Upozornila i na to, že zatímco akvapark v blízkém Laa an der Thaya nabízí klidnější prostředí, v Pasohlávkách cílí hodně na děti a mládež adrenalinovými atrakcemi.

V létě do areálu míří více lidí díky dvěma obřím venkovním tobogánům. V zimě si lidé zvykli chodit do lázeňského komplexu, který zásobuje voda z geotermálního vrtu. Až čtvrtina jich je ze zahraničí. „Nabízíme také animační programy, v létě každý den,“ doplnila nabídku zábavního areálu Ferencová. Letošní novinkou je městečko nafukovacích atrakcí pro malé děti, provozovatel se snaží vylepšit také restaurační provoz. Stavba komplexu stála 1,3 miliardy, přičemž 300 milionů šlo z evropských dotací.

Zdeněk Meitner dr

O nás redakce

redakce

Mohlo by se vám líbít

Skvělá zpráva! Národní tým do 18 let chystá přípravu na nadcházející MS ve Finsku

Skvělá zpráva! Národní tým do 18 let chystá přípravu na nadcházející MS ve Finsku. Pozvánku …